espati.lv

Uz SPORTA KLUBU pavasarī? Kāpēc gan ne!

Uz SPORTA KLUBU pavasarī? Kāpēc gan ne!

Autors: Veselības Fabrika
Foto: Veselības Fabrika
17. februāris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt

Senais jociņš par sporta kluba apmeklēšanu uzreiz pēc Jaunā gada sagaidīšanas, izrādās, ir patiess. Pēc garajām ziemas brīvdienām un īsi pirms pludmales sezonas sākuma patiesi uzrodas jauni sporta kluba apmeklētāji, atzīst “Veselības Fabrika” trenere Elizabete Zandberga. Un tomēr, kas gan tur slikts?

Pārmērīga paškritika vai vienkārši baiļošanās mūs attur no daudziem jauniem plāniem. Tu vēlies sākt iet uz sporta klubu, bet šaubies? “Allaž ir labāk mēģināt un darīt, nekā klusībā apdomāties un neko tā arī neuzsākt,” iesaka trenere Elizabete. Viņa atzīst, ka arvien vairāk ir regulāro vingrotāju, kuri nāk uz klubu visa gada garumā un sportošanu uztver kā savu ikdienas sastāvdaļu. Kā iegūt sporta azartu visa gada garumā? Iedvesmojies no treneres atbildēm.

Kā mainās cilvēku sportošanas paradumi dažādos gadalaikos?

Tik tiešām, iestājoties Jaunajam gadam un tuvojoties pavasarim, sporta zāles apmeklētāju pulks aug. Sportot gribētāju skaits ir izlīdzinājies gada garumā. Fiziskas aktivitātes vairs nav tikai līdzeklis ātrai svara zaudēšanai pirms pludmales sezonas, tās ir kļuvušas par daudzu cilvēku dzīvesveidu, apvienojumā ar veselīgu ēšanu.

Vingrošana telpās - fitnesa klubā - ir sezonāla, tāpēc ir loģiski, ka apmeklētāju skaits ir atšķirīgs gadalaikos. Latvijā vasaras sezona ir īpaši īsa, tādēļ, iestājoties siltam laikam, cilvēki izmanto iespēju doties ārpus telpām. Savukārt tumšajās rudens un ziemas dienās apmeklētāji atgriežas klubā, lai komfortabli vingrotu telpās.

Kādas nodarbības varētu būt piemērotas 30 gadus jaunai sievietei?

Uzreiz jāsaka, ka nevar piemērot vienu konkrētu režīmu, jo katra sieviete ir atšķirīga. Iesācēju nodarbības varētu būt “Veselības Vigrošana”, “Pilates”, “Yoga”, “Kalanētika”. Galvenais, ko gribu teikt - sāc sportot jau tagad un negaidi pavasari! Pirms uzsākt gaitas sporta klubā, jākonsultējas ar ārstu un treneri. Pēc ārsta atļaujas veikt fiziskas aktivitātes, treneris ievācot anamnēzi un veicot fiziskās sagatavotības testus, ieteiks nodarbības atbilstoši fiziskajai sagatavotībai un topošās vingrotājas mērķiem.

Ja vēlies sākt sportot, piemērotas nodarbības būs “Veselības Vigrošana”, “Pilates”, “Yoga”, “Kalanētika”.

Savā pieredzē dalās dažādu vecumu sievietes un kungi, kuri sporto regulāri.

Ko jaunu Tu grasies sākt pavasarī?

Vairāk piedomāt pie ēšanas paradumiem, lai ikdienas maltīte būtu veselīgāka un dotu organismam nepieciešamās uzturvielas. Mēģināšu vairāk atteikties no neveselīgiem našķiem un sportot. - Annija, 23 gadi

Plānoju tuvākajā laikā no rītiem doties uz peldbaseinu - tas būs fantastisks dienas sākums. Pavasarī esmu iecerējusi noskriet savu pirmo pusmaratonu - un nav svarīgi vai sacensību vai treniņa režīmā, kā arī atsākt aktīvi nodarboties ar riteņbraukšanu - gan braukt uz darbu, gan iepazīt Latviju. - Dace, 33 gadi

Pavasarī grasos atsākt regulārākus skriešanas treniņus, lai paspētu sagatavoties Rīgas maratonam. - Kristiāns, 24 gadi

Kādiem treniņu veidiem zālē Tu dod priekšroku?

Man vislabāk patīk grupu nodarbības. Man ļoti svarīgi ir, ka treneris motivē veikt katru vingrinājumu, nevis slinkot. Kā arī redzot kā blakus biedri ar sviedriem vaigos izpilda vingrinājumus, saprotu, ka nedrīkstu padoties. Pavasarī noteikti sākšu arī vairāk braukt ar riteni. - Evija, 34 gadi

Es dodu priekšroku rīta treniņiem, kas dod nepieciešamo rīta enerģiju, kā arī pamodina un sagatavo ķermeni atlikušajai dienai. - Vadims, 26 gadi

Visu gadu apmeklēju trenažieru zāli, lai uzturētu sevi formā. Vienmēr treniņu sāku ar augstas intensitātes iesildīšanos uz skrejceliņa, pēc kā seko stundu garšs treniņš ar svariem. Vasarās aktīvā atpūta paliek daudzveidīgāka, jo papildus skrienu un braucu ar dēli pa Rīgas parkiem un klusākām ielām. - Kristiāns, 24 gadi

Kas Tev patīk sporta zālē “Veselības Fabrika”?

Dažādās nodarbības, kas piemērotas dažādiem sportošanas līmeņiem, kā arī treneri ir ļoti draudzīgi, atsaucīgi un motivē treniņa laikā nepadoties, bet gan izdarīt visus vingrinājumus pareizi un līdz galam. Pēc tam ir forša gandarījuma izjūta! - Annija, 23 gadi

Man patīk, ka pēc bērna kopšanas atvaļinājuma varēju atgriezties pie sportošanas pakāpeniski. Trenere man ieteica labāko treniņu variantu un es jutos komfortabli. Man nebija pārāk grūtu nodarbību vai strauja slodzes kāpuma. Uz “Veselības Fabriku” eju jau četrus mēnešus un jūtos arvien labāk. - Madara, 29 gadi

Patīk tas, ka ir iespēja izmantot dažāda veida sporta nodarbības, kas palīdz nodarbināt visas ķermeņa muskuļa grupas. - Evija, 34 gadi

Trenažieru zāle ir ar ļoti kvalitatīvu un daudzveidīgu ekipējumu, lai jebkurš var īstenot savu treniņu plānu. - Kristiāns, 24 gadi

Man patīk, ka treneri ir ļoti draudzīgi un pamana ja neesi atnācis uz treniņu, apvaicājas, kā iet. Jūtos gaidīts. - Elmārs, 27 gadi

Vai zināji?

Ja vēlies uzsākt sportot, dari to treneru uzraudzībā. Tas nozīmē, ka vingrinājumu izpilde būs pareiza, tādējādi nebojājot Tavu veselību. Ņem vērā, ka arī pārāk liela slodze nav vajadzīga, jo tas negarantē tūlītēju mērķa sasniegšanu. Tieši pretēji - pārpūles rezultātā Tu vari nodarīt sev pāri.

Sāc sportot jau šodien!

Sporta klubs Teikā "Veselības Fabrika" atrodas vēsturiskajā un tajā pašā laikā modernajā VEF rajonā Rīgā, Brīvības gatvē 214M, 3. stāvā. Piesakies nodarbībām sporta kluba mājaslapā! Atceries - lai redzētu rezultātus, ir jāsāk darīt!

 



Saistītie raksti



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna