espati.lv

10 padomi, kas PALĪDZĒS samazināt negativitāti TAVĀ ikdienā

10 padomi, kas PALĪDZĒS samazināt negativitāti TAVĀ ikdienā

Autors: Elīna Pūce
Foto: www.bigstockphoto.com
9. februāris

>   Izdrukāt
>   Nosūtīt

Ir tik daudz kā, kas ikdienā var sabojāt tavu noskaņojumu. Piemēram, sēdi sastrēgumā, sliktas ziņas darbā vai varbūt pirms rīta dušas konstatē, ka nav karstā ūdens. Nekas no tā neliek justies īpaši labi, bieži pat padara dzīvi sarežģītāku, taču, lai arī kas neatgadītos, tavās rokās ir no negativitātes atbrīvoties.

Protams, ne vienmēr vari kontrolēt savu reakciju, reizēm vienkārši ir jāpaļaujas savai vēlmei pagausties, taču, ja tas kļūst par regulāru ieradumu, tas var radīt tev fiziskas un emocionālas problēmas, kā arī pazemināt tavu pašvērtējumu. Noslēpums ir šāds - aizvieto savas negatīvās domas ar mazliet pozitīvākām un tava ikdiena uzlabosies. Tas var nebūt viegli, bet tava pašajūta ir tā vērta!

Izaicini savas sliktās domas! Vai tavā galvā visas dienas garumā noris negatīva saruna ar sevi? Kad pieķer sevi šādā brīdī, apstājies un pajautā, vai šīs domas ir balstītas realitātē, vai pie vainas ir tikai tavas iedomas?

Pasmejies! Centies smieties biežāk, arī, ja nedaudz jāpietēlo – oma uzlabosies tāpat, kā to darītu patiesi smiekli, jo smiekli atbrīvo labsajūtas hormonus, kas pacels tavu noskaņojumu. Nezini, par ko smieties? Tad žigli sameklē smieklīgu video!

Pārstāj visu uztvert kā pasaules galu. Iedomājies, ka tu nokavē lidmašīnu svarīgam darba braucienam. Ir normāli šai brīdī izjust negativitāti. Taču pavērs lietas otrādi, sev pajautājot: „Kas ir sliktākais, kas var notikt?” Tas tev parādīs īsto lietu perspektīvu un emocijas nomierināsies.

Samazini laiku, ko pavadi negatīvu cilvēku sabiedrībā. Ja tev ir draugi, kam ir paradums koncentrēties uz negatīvo, nebaidies ar viņiem pavadīt mazāk laika. Sevišķi derīgi tas būs tad, ja kādam bieži „velk uz kašķi” vai ir tendence aizskart citu jūtas. Šādos gadījumos centies vairāk būt kopā ar cilvēkiem, kas tev uzlabo noskaņojumu un kuru sabiedrībā tev patīk uzturēties. Kad „čīkstētāji” būs pazuduši, ievērosi atšķirību pati savās domās.

Atceries, kā iepriekš esi tikusi galā ar problēmām. Ja tavā dzīvē kādā brīdī viss iet tikai greizi, var būt problemātiski būt pozitīvai. Taču, pirms ieslīgsti negatīvi virzītās domās, mēģini atcerēties, kā šādiem brīžiem esi tikusi pāri pagātnē un „izdzīvojusi”, un tu sapratīsi, ka grūtības tevi neiznīcina.

Celies laicīgi. Ja atliksi modinātāja zvanu vairākas reizes, tas draud tevi ievirzīt haotiskā dienas sākumā. Dod sev pietiekami laika pamosties, sagatavoties dienai un varbūt pat paspēt sev izdarīt ko labu, piemēram, pavingrot, palasīt grāmatu vai pameditēt – tas sniegs tavai dienai pozitīvu iesākumu. Kas gan var būt labāks?

Pievērs uzmanību klišejiskiem uzskatiem. Paanalizē sevi – varbūt ir kāds paradums, uzvedības veids, ko esi aizguvusi no citiem? Visi ienīst pirmdienas – tā ir iecienīta klišeja. Un vai tās ienīsti arī tu? Varbūt šo domu nekritiski esi pārņēmusi no apkārtejiem? Lai arī kā, sāc aizvietot šo vai citas līdzīgas domas ar pozitīvākām – regulāri apstiprinot jauno domu, vecā, pati nemanot, pazudīs.

Rūpējies par sevi. Ir gluži neiespējami atvairīt nelāgas domas, ieradumus, aizkaitinātību, ja par sevi nerūpējies. Dodies pie miera laikā, ievies savā dzīvē vairāk fizisko aktivitāšu vai jebko citu, kas tev liek justies labi, tad ātri vien labās sajūtas ienāks tavā ikdienā uz palikšanu.

Esi reāla. Tev noteikti nav jāgaida no dzīves pārāk maz, taču tavām cerībām un vēlmēm jābūt reālām. Bieži jūtamies nelāgi, jo kāds cits ir mūs sarūgtinājis. Ja ņemsi vērā, ka ikviens no mums ir tikai cilvēks, izjutīsi krietni vien mazāk negatīvu emociju.

Pamani labo sev apkārt. Jā, pasaulē notiek daudz nelāgu lietu. Tik un tā ir tik daudz kas, par ko tev priecāties. Jebkas, ko vari iedomāties, piemēram - pie mums ir visi četri gadalaiki, tev ir lieliski draugi, kas tevi vienmēr atbalsta, tevi darbā šodien paslavēja. Kad sāksi uzskaitīt, atradīsi aizvien vairāk pozitīvā, kas jau eksistē tavā dzīvē.



Saistītie raksti

10 pazīmes, kas norāda - ar tavu emocionālo VESELĪBU kaut kas NAV kārtībā

5 lietas, kas tev JĀZINA par depresiju

10 ieteikumi kā NEĻAUTIES rudens depresijai

ŪDENS – PALĪGS pret sliktu garastāvokli un depresiju

Pēcdzemdību depresija – īsta vai izdomāta?



Pastāsti draugiem: draugiem.lv twitter.com twitter.com

> Komentēt

Ginger (viesis), 16. februāris, 11:51

Tā nu tas ir !

Ziņot par nekorektu komentāru
Jolantai Neimanei - Ancānei (viesis), 22. marts, 17:22

mazāk būt negatīvi noskaņotu cilvēku sabiedrībā

Ziņot par nekorektu komentāru



kontakti    |    reklāma    |    espati.lv    |    kļūsti par autoru    |    saistību atruna